Pon-pet: 09 - 20, sub: 09 - 15
+385 1 551 3941
Bezglutenske žitarice

Iako bi pomislili da su žitarice u bezglutenskoj prehrani potpuno zabranjene, postoji nekoliko vrsta žitarica koje prirodno ne sadrže gluten i sigurne su za konzumaciju.  Neke bezglutenske žitarice koristimo kao prilog ali većinom ih susrećemo u obliku brašna koje možemo dodavati u kruh i peciva.

 

Bitno je naglasiti da iako su žitarice prirodno bez glutena, vrlo je važno koristiti samo deklarirane proizvode jer često dolazi do kontaminacije prilikom pakiranja a oboljelima i najmanja količina glutena može naštetiti.

 

Bezglutenske žitarice:

 

PROSO:
  • Hranjiv i vrlo probavljiv
  • Obiluje vitaminom B i kalijem
  • Regulira pH vrijednost unutar organizma te tako pomaže da održite acido-baznu ravnotežu cijelog organizma
  • Pametan ugljikohidrat s puno vlakana i niskim postotkom šećera
  • Čisti organizam, regulira probavu i jača imunitet
  • Možemo ga dodavati u razna jela, praviti puding ili dodavati u salate
  • Blago slatkastog okusa i orašaste teksture

KVINOJA:
  • Obiluje željezom i proteinima pa je zbog toga idealna za vegetarijance
  • Visoka razina bjelančevina i smatra se prikladnim izvorom svih esencijalnih aminokiselina koje potiču regeneraciju tkiva
  • Omega 3 i omega 6 masne kiseline mogu spriječiti bolesti srca i krvožilnog sustava
  • Velik udio magnezija i vitamina B2 te zbog toga pomaže u borbi s migrenom
  • Potiče dobru probavu zbog visokog udjela vlakana
  • Kuha se u omjeru 5:1

RIŽA
  • Bogata je tiaminom
  • Ze veći udio vlakana preporučujemo integralnu rižu odnosno smeđu rižu
  • Sadrži kalij, fosfor, bakar i cink
  • Od vitamina ima najviše vitamina E

KUKURUZ
  • Bogat izvor vlakana
  • Hranjiva i lako probavljiva te dobro utječe na crijevnu floru
  • Sadrži puno vitamina A i C
  • Kod kupovine pripaziti da je kukuruz GMO free
  • Odličan dodatak kruhu, pecivima ili kao prilog u obliku palente

 

AMARANTH
  •  Izvor proteina, sadrži dvostruko više kalija od mlijeka a triput više vlakana od pšenice
  • Obiluje mineralima kao što su kalij, bakar, magnezij, fosfor i posebice manganom
  • Sadrži vitamine A, B6, K i C, riboflavin
  • Smanjuje loš kolesterol, hipertenziju i rizik od kardiovaskularnih bolesti
  • Sprečava slabokrvnost
  • Odlična namirnica prilikom planiranja trudnoće jer sadrži folnu kiselinu te potiče zdravlje reproduktivnog sustava, štiti od pobačaja i snižava rizik od oštećenja mozga i neuralne cijevi kod novorođenčadi za čak 75%
  • Pomaže kod anemije i pothranjenosti
  • Jača koštani sustav i imunitet
  • Kuha se u omjeru 1:3 te se većina hranjivih tvari sačuva prilikom kuhanja jer se nalaze u jezgri amaranta
  • Dodajemo ga u razna jela, kao prilog ili možemo napraviti ukusne kokice

 

TEFF
  • Teff najmanja žitarica ali nutritivno najbogatija. Upravo zbog toga što je najmanja, ne može se razdvajati i tako zadržava sve svoje dobrobiti.
  • Brašno sadrži svaki dio sjemena uključujući mekinje i kritosjemenjače te tako ima najveću količinu vlakana među svim žitaricama.
  • Obiluje željezom, aminokiselinama, kalijem, kalcijem i proteinima.
  • Posebnost ove žitarice je i da ima niski glikemijski i ne podiže šećer u krvi te je pogodna za dijabetičare. Osim toga je lako probavljiva te daje osjećaj sitosti duže vrijeme.

 

Kao što vidite bezglutenske žitarice su vrlo hranjive i bogate raznim vitaminima i mineralima ali i vlaknima. Odlične su za našu pripremu a što je najbolje lako i brzo se pripremaju.

 

bezglutenske žitarice

Besplatna dostava za narudžbe iznad 300,00 kn! Članovi udruge Celivita imaju 10 % popusta na kupovinu. (Raspitajte se u udruzi za promo kod)