Pon-pet: 09 - 20, sub: 09 - 15
+385 1 551 3941
5 savjeta za prelazak na bezlutensku prehranu

Prelazak na bezglutensku prehranu ?

Ako ste tek dobili dijagnozu celijakije, prelazak na bezglutensku prehranu Vam se možda čini teško i nemoguće, vjerujte mi nije baš tako teško.

 

 

Članak je namijenjen za odrasle ljude, nažalost kao i što sami možemo zaključiti, s djecom je ipak malo teže. Za njih ćemo napisati poseban članak kao i iskustva mama čija djeca imaju celijakiju, kako bi čuli kako su se drugi roditelji ali i djeca snašla.

Prvo i osnovno je važno dobiti dijagnozu, ako nemate celijakiju obavezno se konzultirajte prije sa svojim liječnikom pa se tek onda uz dogovor s njim odlučite se na prelazak na bezglutensku prehranu.

Osim celijakije, postoje i razni drugi slučajevi kad  se preporučuje prelazak na bezglutensku prehranu, o tome smo više pisali ovdje !!

U dućan nam nažalost svakodnevno dolaze novo oboljeli celijakičari, često su zbunjeni i uplašeni jer misle da više ništa ne smiju jesti. Nije tako, a upravo ovim tekstom ćemo to i dokazati.

Želimo Vam skrenuti pozornost na to da postoje puno gore bolesti u životu, iako se možda vama sad to tako i ne čini, nakon nekog vremena ćete shvatiti i da nije toliki problem i  da se s celijakijom, odnosno s bezglutenskom prehranom može itekako  kvalitetno živjeti.

prelazak na bezglutensku prehranu

 

Prelazak na bezglutensku prehranu- 5 savjeta za početnike:

 

  1. Prihvatite celijakiju

Kao i kod svih promjena u životu, jednostavno se na njih moramo navići. Svaku bolest treba prihvatiti i naučiti se živjeti s njom, celijakija je specifična zato što će Vas svaki dan u početku  podsjećati da ju imate. Zato je vrlo važno da što prije shvatite da to tako mora biti i da nije kraj svijeta. Držite se uputstva vaših liječnika, pazite na hranu koju unosite i u pravilu ne bi trebalo biti nikakvih problema.

Ako ste celijakičar, odmah krenite na bezglutensku prehranu jer što prije krenete lakše će vam biti. Ako bolujete od neke druge autoimmune bolesti, također bi idealno bilo što prije krenuti ali kako u takvim slučajevima često nema zdravstvenih problema kao kod celijakičara (probavne tegove,anemija i sl.), možda vam ne bi bilo loše da postepeno krenete s izbacivanjem glutena da Vam ne bude prevelik šok, pri tome ne mislim da taj period traje godinu dana već par tjedana.

      2.  Napravite listu dozvoljenih namirnica

Sigurna sam da je većina oboljelih nakon dobivene dijagnoze išlo na Google istraživati što je celijakija, što je gluten i gdje se nalazi. Tu Vam je odmah prva zamka jer se uplašite kad vidite da glutena ima svagdje i pomislite da više nikad nećete moći uživati u hrani.

Moja preporuka Vam je da to ne radite, iako sam i sama prvo to išla napraviti, radije okrenite ploču i gledajte koja hrana je bez glutena i koje namirnice smijete konzumirati.

Napravite listu dozvoljenih namirnica, iznenadit ćete se koliko je duga i što sve smijete jesti.  Isprintajte si listu i stavite na vidljivo mjesto te prilikom  svakodnevne kupovine ili planiranje obroka, malo bacite oko na listu i vrlo brzo ćete dobiti ideju što danas kuhati.

Danas na tržištu postoji velik izbor bezglutenske tjestenine, brašna, slatkiša i svega ostaloga tako da je većina toga dostupno ili si možete sami pripremiti.

Sad kad smo shvatili da ipak nije tolika panika i da ćemo moći i dalje svašta jesti, idemo se informirati o kontaminaciji i skrivenom glutenu.

3. Pazite na kontaminaciju i skriveni gluten

Sad kad smo primorani ili kad smo se odlučili na prelazak na bezglutensku prehranu, prva stvar koju moramo napraviti u vlastitom domu je to da se riješite nepotrebnog glutena iz kuhinje. Naravno da ćete ostaviti ostatku obitelji njihovu tjesteninu, ali pazite da bude daleko od vaše i da su i jedna i druga zatvorene.  Moja preporuka Vam je da si kupite svoju dasku za rezanje, svoje kuhače, cijedila i sve ostalo posuđe koje je porozno donosno upija gluten.

Kad kupujete hranu, čitajte deklaracije i pazite što konzumirate. Nema onoga, pojesti ću samo malo pa ću onda danima biti na bezglutenskoj hrani. Budite odlučni i pazite na sebe, gluten treba dosta vremena da se izbaci iz tijela, a valjda vam je cilju da ga izbacite i osjećate se bolje.

Više o skrivenom glutenu pročitajte ovdje !!

4. Planirajte obroke unaprijed

Ovaj korak će možda biti u početku malo težak, pogotovo ako nemate naviku kuhati. Vrlo je bitno stvoriti naviku planiranja kuhanja vaših obroka. Vjerujte jednom kad doživite da cijeli dan ništa ne jedete jer opcija kupovine u pekari ne postoji, sigurno ćete si idući put ponijeti obrok koji ste sami pripremili.

Kad malo razmislite da nema više pekara, brze hrane i prejedanja slatkišima ili čipsom, pa na kraju krajeva nije to ni toliko loše. Izbacili ste lošu hranu, jedete kuhano i to većinom meso, ribu i povrće. U tom pogledu će vam tijelo biti zahvalno, a i linija.

Naravno da ponekad ćete jesti i deklariranu bezglutensku hranu junk food hranu, ali vjerujte da ćete više jesti zdraviju nego lošiju hranu.

prelazak na bezglutensku prehranu

5. Ne obazirite se na komentare

Na ovo vas jednostavno moram upozoriti, ne obazirite se na komentare ljudi oko vas.  Skoro svaki dan će vas netko ponuditi hranom koju ne smijete i zatim će biti još milijun potpitanja a zašto ne smiješ? Je l’ to iz mode? Je l’ to da smršaviš? Probajte jednom objasniti o čemu se radi, drugi puta samo recite ne i neka vas boli briga tko što misli.

Rečenicu “pojedi samo malo, neće ti ništa biti” ćete također čuti puno puta. Probajte ljudima objasniti jednom, tko želi shvatiti, shvatiti će. Oko ostalih se nemojte baš previše zamarati.

Prelazak na bezglutensku prehranu nekome padne jako teško a nekome bez ikakvih problema. Meni osobno nije bilo preteško jer sam vrlo brzo osjetila poboljšanje, treba biti strpljiv i pazite da ne unosite skriveni gluten.

Gotovo svi novooboljeli celijakičari koju su nam došli u GlutenBio po savjet su bili preplašeni, uplašeni i uvjereni da to neće moći. Sad nakon nekog vremena kad ih pitam kako ide i je l’ teško, nasmiju se sami sebi i tome kako su bili izgubljeni u novonastaloj situaciji.

Još jedna bitna stvar za napomenuti je to da nikad niste sami. Iako se na prvu čini da ne znate nikoga ili da nećete nikoga upoznati tko ne smije gluten, vjerujte hoćete. Ako ništa bar virtualno. Mene su u početku spašavale grupe na Facebooku u kojima je nekoliko tisuća ljudi s istim problemom. Svakako se i obratite i udruzi Celivita koja je tu tu za sve oboljele.

 

Pitajte i nas sve što Vas zanima, mi smo tu za vas.  Za konkretna pitanja i smiješna pitanja, slobodno nam se obratite. Naš tim se sastoji od Kristine, Adrijane i mene Valentine, sve  tri godinama ne konzumiramo gluten i uvijek rado pomažemo osobama koje moraju ili su se odlučile na prelazak na bezglutensku prehranu, jer i same smo to sve prošle i znamo kako Vam je. 😉

 

Bez brige, sve će biti ok. 🙂

 

Autor članka: Valentina Pilaš, GlutenBio

Izvor fotografije: www.pexels.com

 

 

 

Besplatna dostava za narudžbe iznad 300,00 kn! Članovi udruge Celivita imaju 10 % popusta na kupovinu. (Raspitajte se u udruzi za promo kod)